søndag den 1. juli 2012

Retro grydelapper a la min mormor

Så er der gang i noget nyt på hæklenålen igen. Kørte surt i min African Flower taske, da garnet jeg har købt til den deler i trådene, når jeg hækler - øv øv øv :-(

Istedet har jeg kastet mig over disse skønne retro grydelapper. De minder mig om min mormor, det var lige netop sådan nogle hun havde hængende ved sit gaskomfur. Kan næsten dufte den søde gas blandet med grydestegt kylling. Det fik vi tit og så med hjemmeavlede kartofler, lys brun sovs og hjemmelavet agurkesalat. Og til dessert fik vi altid is og vafler.

Tror faktisk også at det er min mormor, der har lært mig at hækle. Hun kunne næsten alle former for håndarbejde, strikke, hækle, sy, brodere, restaurere gammelt sengetøj og meget meget mere.
Så lad dette indlæg være en hyldest til min elskede mormor <3, som nu har været i himlen i snart 10 år.


Billede og opskrift lånt her


Billedet herover er lånt fra hende her, hun har de skønneste hækle DIY's og opskrifter. Men skal nok lægge billeder ind af mine egne grydelapper, når de begynder at ligne noget :-)

1 kommentar:

  1. Hvor er de superskønne, grydelapperne. Jeg håber da snart, at du får det bedre. Der er da næsten ikke noget værre end tandpine. AVS!!

    God søndag
    Birgitte

    SvarSlet