tirsdag den 15. januar 2013

De små fugle...

... fryser og har svært ved at finde mad i vinteren. Derfor må vi mennesker hjælpe dem :-)
Men når man - som jeg - synes at de mejsebolde, man kan købe er kedelige og triste at se på (og sikkert også smager at kedelig supermarked?!), må man jo tænkte lidt kreative tanker.

Fedtet fra juleanden blev smeltet sammen med svinefedt og rørt op med fuglemad, det er en klassiker.
Men hvad pokker skal man så hælde det i og hænge det op i?? Jo da, man hækler selv sin fuglefoderpose :-) Som sagt så gjort, så de sidste par uger har jeg hæklet og hæklet og hæklet.
4 fuglefoderposer til mig selv og 6 på bestilling til min søster og et par af hendes veninder, og nu kan jeg slet ikke få holdt igen, de er så hyggelige og meget overskuelige at lave. Til foråret kan poserne bruges til hunde- og hestehår og garnrester, så har de små fugle også noget til at gøre deres reder tætte og lune med :-)
En opskrift som sådan findes ikke, jeg har bare hæklet :-)

Og nu ville jeg så rigtig gerne have lagt et par billeder ind af mine kreative udfoldelser, men af en eller anden mystisk grund, kan jeg ikke få lov til at uploade billeder fra min computer til bloggen??? Så billederne må I have til gode. Må se at få løst mysteriet, så der kan komme billeder på :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar